A rendszer története | A rendszer felépítése | Törzsadatok kezelése | Logisztika | Rendelések
Pénzügy - számvitel | Vezetői információk | Technikai információk

1999 tavaszán történt, hogy cégünk felkérést kapott egy nagykereskedelemmel foglalkozó vállalkozástól egy kereskedelmi és ügyviteli tevékenységet támogató szoftver elkészítésére.

Sokat beszélgettünk arról, hogy a cég vezetői és munkatársai milyen információkkal szeretnének dolgozni és melyek azok a funkciók, melyek nagyobb automatizáltságot igényelnek. Közvetlenül a megállapodás után cégünk nagy lendülettel vetette magát a feladat megoldására.

Első lépésben kis csoportos konzultációk-beszélgetések közben próbáltuk felderíteni a valós felhasználói igényeket. Természetesen ez feladat rengeteg buktatót rejtet magában, hiszen másmás fogalmakkal, kifejezésekkel közelítettük meg a feladatot. A sok közös egyeztetés után rájöttünk arra, hogy szükséges megismerni a másik fél által használt fogalmakat.
Sokat tanultunk egymástól és mára azonosan határozzuk meg az előttünk álló feladatokat, sőt biztosan állíthatjuk, hogy most már

ÖNÖKKEL KÖZÖS NYELVET HASZNÁLUNK!

Második lépésben a meghatározott igények alapján kezdtük elkészíteni a jövőbeni rendszer terveit. Az elkészült rendszerterv értelmezésében sok egyeztetésre volt szükség. Az első fejlesztési időszak után a felhasználók sok meghatározó új igényt jelentettek be. Ezáltal megkezdődött egy iteratív fejlesztési folyamat, amely a szoros kapcsolattartásra épült.

Harmadik lépésben a szoftver ergonómiájának kialakítást valósítottuk meg. Fontos feladat előtt álltunk, hiszen az egyszerű kezelhetőség nemcsak a napi munkát támogatja, hanem a felhasználók rendszerhez való viszonyát is szorosabbá teszi. A jó kialakítás érdekében megkezdtük a képernyők tagolását az információk logikus csoportosítását, valamint figyelemfelkeltő színek alkalmazását.

Negyedik lépésben a rendszerbevezetése történt. Az éles üzembeállítást követően 2 hónapig tartott a folyamatos finomhangolás, valamint a rendszerrel kapcsolatos legújabb egyedi igények létrehozása.
A több hónapi megbízható működés után cégünk a rendszert piacérettnek tekintette.

Lap tetejére


Az ábrán látható modulfelépítés szerint tagolódik a rendszer. Minden modul önálló feladatot lát és önmagában is működőképes.

Továbbiakban modulonként tekintjük át a rendszert.

  1. Törzsadatok
  2. Logisztika
  3. Rendelések
  4. Pénzügy – számvitel
  5. Vezetői információk

Lap tetejére

  • Dolgozók nyilvántartása
  • Vevők nyilvántartása
  • Szállítók nyilvántartása

Árcsoportok nyilvántartása

  • Vevőnként és szezononként meghatározható árak, illetve árcsoportok.
  • Egyedileg és csoportosan módosítható árcsoportok

Szortimentek és a kapcsolódó sablonok nyilvántartása

  • Egyedileg kialakítható szortiment sablonok
  • Méretenkénti szortimentek
  • Szortimentenként mennyiségek rögzítése
  • Szortimentek létrehozása
  • Szortimentek törlése

Alapparaméterek nyilvántartása az alábbi funkciókhoz

  • Jutalék százalékok
  • Üzletkötők nyilvántartása
  • Számla paraméterek
  • Egyéb bizonylat paraméterek

Felhasználói jogrendszer nyilvántartása

  • Funkciónkénti jogok alkalmazása
  • Dolgozói jóváhagyó limitek kialakítása
  • Üzemmódonkénti jogalkalmazás (Felvitel-Megtekintés-Jóváhagyás)

Árucikkek nyilvántartása

  • Termékenkénti szín-méret meghatározás és karbantartás
  • Termékenként szín-méret-mennyiség-ár meghatározás és karbantartás
  • Termékcsoportok és típusok kialakítása karbantartása
  • Szezonok és meghatározása
  • Minimum készlet jelölés

Lap tetejére

Raktárak nyilvántartása

  • Több raktár kezelése, akár földrajzilag távol eső helyeken
  • Egy telephelyen több raktár kezelése
  • Azonnali raktárkészlet információk

Áru beérkezések kezelése

  • Lehetőség van szállítói rendelések alapján való megkülönböztetésre

Összekészítés

  • Raktári diszpozíciók rugalmas és online kezelése
  • Tetszőleges diszpozíciók összevonása

Fuvarszervezés

  • Tetszőleges kiszállítási irányok kialakítása
  • Megrendelt termékek kiszállítása fuvarirányok alapján
  • Rugalmas fuvarozási rend kialakítása

  • Megszervezett kiszállítások nyilvántartása időpont-státusz-érték alapján
  • Raktárközi fuvarok nyilvántartása
  • Kiszállítás szervezéssel azonosan a vállalkozás különböző telephelyei közötti fuvarszervezés
  • Átraktározási kérelmek nyilvántartása és jóváhagyása

Raktárközi fuvarok nyilvántartása

  • Telephelyen belüli raktárközi árumozgás

Átminősítés

  • Adott cikkszámú tételen belüli szín és méret korrekció

Készlet allokáció

  • Termék lefoglalás kiszállításra, vagy elszállításra

  • Termék lefoglalás vevői rendelés alapján
  • Termék lefoglalás cikkszám alapján
  • Árubörzeszerű készletfoglalás
  • Fuvarszervezés-allokáció összekapcsolása

Lap tetejére

Vevői rendelések nyilvántartása

  • Előrendelések kezelése szezonok és egyéb szempontok alapján
  • Prompt rendelések kezelése
  • Kiszállításra váró rendelések kezelése
  • Folyamatos rendelések kezelése, amely esetben adott limit elérése után történik meg a szállítótól való árurendelés

Szállítói rendelések nyilvántartása

Rendelések karbantartása

Lap tetejére

Vevői -szállítói bizonylatok kezelése

  • Vevői számlák kezelése
  • Visszáru számlák kezelése
  • Szállítólevelek kezelése
  • Bizományosi árukiadások kezelése-bizonylatolása
  • Reklamációs számlák kezelése
  • Egyéb készletmozgás bizonylatok kezelése

  • Sztornó számlák kezelése
  • Bizonylat állapotok kezelése
  • Bizonylat történetek megőrzése, nyomtatási lehetősége

Bankszámlák kezelése

Folyószámla alapú nyilvántartás

  • Bizonylatok pénzügyi kapcsolatát kezeli a folyószámla modul
  • Vevőnkénti folyószámla egyenlegek létrehozása
  • Bizonylatok pénzügyi teljesítésének kezelése
  • Egyenlegek kimutatása és kezelése

Könyvelési feladások kezelése

  • Időszakos feladások
  • ÁFA analitika
  • Feladások tárolása, archiválása

Házipénztárak kezelése

  • Pénztári ki és befizetések kezelése
  • Bizonylatok kapcsolása a házipénztár funkciókhoz
  • Házipénztár egyenlegek kimutatása kezelése
  • Pénzmozgások jogcímekhez való kapcsolása
  • Folyószámla típusú kezelés és karbantartás

Cash-flow kimutatás

  • Időszaki pénzáramok vizsgálata
  • Minden időszakról eltárolt információk
  • A rendszerben található adatok cash-flow szemléletű ábrázolása

Kintlévőség kezelése

  • A lejárati struktúra szerinti bontás
  • Partner szerinti szűrés
  • Részletes kintlevőség lista
  • Partner és lejárat szerint összesítések

Kontroll listák készítése

Jutalékkezelés

  • Üzletkötők részére gyors elszámolás
  • Időszakos elszámolásokra való lehetőség
  • Bizonylatonkénti kimutatás
  • Egyedi és időszakos elszámolások
  • Minden üzletkötőnek egyedi jutalék meghatározás
  • Bizonylatonként is meghatározható a jutalék mértéke
  • Automatikus elszámolás

Lap tetejére

Napi kimutatások
Heti kimutatások
Havi kimutatások

Göngyölt információk megjelenítése

  • A vállalkozáson belüli szervezeti egységek (osztályok) külön-külön is kimutatásra kerülnek

Gyors összesített készletinformációk

Rendelésekkel kapcsolatos összesítések:

Kintlevőségek összesített kimutatása

  • Minden kimutatás azonnal elérhető és pontos információt tartalmaz
  • Az adott időszakra vonatkozó kimutatások tárolása

Azonnali ONLINE információk

Lap tetejére

  • Oracle adatbázis-kezelő
  • Linux operációs rendszer szerver oldalon
  • Munkaállomásokon csak Internet böngésző szükséges
  • Gyors és egyszerű nyitási lehetőség a WEB-es kereskedelem irányába
  • Modern technológiák alkalmazása
  • Egyszerű távoli elérhetőség és karbantarthatóság
  • Földrajzilag távol eső telephelyek egyszerű kezelése

Lap tetejére

Telephely: 1118 Budapest Köbölkút utca 39.
Telefon: 36-1-209-3222
Telefax: 36-1-209-2557
E-mail: info@ardents.hu